یکی شدن مامان و بابایکی شدن مامان و بابا، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 19 روز سن داره
یسنا و آیسایسنا و آیسا، تا این لحظه: 8 سال و 9 ماه و 7 روز سن داره

نی نی های دوقلوی ما

نصیحتی برای دخترای عزیزتر از جانم

1394/3/10 14:38
نویسنده : مامان و بابا
647 بازدید
اشتراک گذاری

هیچ کس مثل مادر نمی تونه راه و رسم زندگی رو به آدم نشون بده

هیچ دعایی به اندازه دعای مادر نمی تونه توی زندگی آدم موثر باشه

و هیچ مادری حتی بعد از مرگ نمی تونه فرزندش رو تنها بذاره

 

فرزندانم اکنون که این توصیه ها را برایتان می نویسم هنوز پا به این دنیا نگذاشته اید! دنیایی که فقط و فقط یک بار فرصت تجربه اش را خواهید داشت و زمانهایی خواهید داشت که به چشم بر هم زدنی می گذرند. زمان هایی که هیچ گاه دکمه ی تکرار یا برگشت نخواهند داشت. فرزندانم دنیایی که قرار است در آن قدم بگذارید پیش از همه چیز دنیای فرصت است، فرصت زندگی کردن، آموختن، بزرگ شدن، دوست داشتن و دوست داشته شدن، پرستیدن... و در این دنیا فرصت تجربه ی هر چیزی را نخواهید داشت. گاهی برای تجربه های  اشتباهی که کسب میکنید تا آخرین لحظه ی عمر فرصت جبران نخواهید یافت و برای تجربه های خوبی که فرصت کسبش را از دست می دهید نیز! پس تا می توانید با چشمان باز از همه چیز استفاده کنید و راه هایی که دیگران رفته اند را دوباره امتحان نکنید.

دخترای نازنینم میدونم که خیلی زمان میبره تا این نوشته های منو درک کنین ولیمن اینارو براتون نوشتم که وقتی بزرگ شدین بخونین و از نصیحتای من بهره ببرین و منو بابایی شاهد موفقیت های روزافزون شما باشیم.

فرزندم، تا میتوانی همه را دوست داشته باش اما طوری رفتار نکن که دوستت داشته باشند، فقط و فقط خودت باش!

فرزندم، بدان که عاشقی سخت است ولی معشوق بودن از آن سخت تر است، نه این باش و نه آن، هر دو را با هم باش!

فرزندم، نزدیک ترین کس به تو کسی است که از سکوتت، حرفهایت را می فهمد و احساست را و اعتقادت را، و تو نیز او را! و تهنا کس پدر و مادر در این دنیا هستن.

فرزند عزیزم، تا میتوانی برای همه دل بسوزان و همیشه یادت باشد که : "عبادت به جز خدمت خلق نیست" اما این اصل مهمتر را هم فراموش فراموش نکن: "مهربانی به دیگری آن نیست که به او هر چه خواست بدهی و اجابتش کنی، بلکه خیراندیش و خیرخواهش باش حتی اگر خودش نخواهد...

فرزندم، یا رازهایت را به کسی نگو یا رازداری برای خود انتخاب کن که تو هم رازدار او باشی نه فقط او رازدار تو. و این را هم فراموش نکن که یک راز تا وقتی راز است که بین دو نفر است، به محض اینکه شخص سومی آن را دانست دیگر راز نخواهد بود.

  • فرزند عزیزتر از جانم، به هیچکس چنان نگاه نکن که از او بالاتری و او از تو پایین تر، بندگان عزیز خداوند زیر قبای خودش پنهانند و جز خودش کسی آنها را نمی شناسد!
  • نازنینای مهربونم الهی من فداتون بشم امیدوارم بتونم یه مادر ایده الی براتون باشم از اونجایی که فاصله سنی زیادی باهم نداریم تمام تلاشم رو خواهم کرد تا خیلی خیلی بهتون نزدیک باشم وهمچنین ایشالا باباتونم بتونه یه پدر ایده الی براتون باشه و از خدای مهربون میخوام منو بابایی شاهد موفقیتای بی شمار شما باشیم.محبت
پسندها (6)

نظرات (5)

مامان عفیفه
10 خرداد 94 18:15
سلام خاله جون.من توی جشنواره شرکت کردم.لطفا بهم رای بدین تابرنده بشم.کد204روبه1000891010 ارسال کنین.ممنون
مامان مبینا
13 خرداد 94 9:15
دوست عزیز عیدتون مبااااااااااااااااااااااارک
مامان مبینا
15 خرداد 94 13:27
سلام مامان خانم خوبی؟دخملاخوبن؟ بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوس
مامان عفیفه
16 خرداد 94 10:04
سلام.عفیفه توی جشنواره عکس شرکت کرده . شماباارسال 204 به شماره 1000891010تا22خرداد میتونین بهش رای بدین
عباس پدر مهربان
17 خرداد 94 12:21
سلام مطلب زيبايي بود